Veel te vaak heb ik gezien bedrijf eigenaren, na het maken van wat geld, gebruik dat geld voor investeringen. En zeker, investeren in engel vestures, index fondsen, of onroerend goed is iets gunstigs op zich.
Maar ik kan het niet helemaal met ze eens zijn. Stel je voor het bezit van een bedrijf, het leveren van waarde, de verkoop van uitstekende producten, en het krijgen van geld in ruil, en wat doen ze?
Ze zetten hun geld op alles en nog wat, maar niet op hun eigen bedrijf.
Waarom investeren ze niet in dingen die hun bedrijf ten goede komen? Waarom vinden ze geen manieren om meer van hun aanbod te verkopen?
Waarom richten ze zich niet op wat ze hebben en wat al werkt in plaats van dilly-dallying in een veld waar ze vrijwel niets van weten?
Adverteren! Dat is de manier!
Als u geld wilt uitgeven aan advertenties in de hoop dat het bereiken van uw beoogde doelen, dan kun je beter ervoor zorgen dat u het investeren in de juiste plaatsen. Verkeerd zijn met uw benadering van digitale marketing betekent miljoenen verliezen voor u.
Er is een manier om dit te doen, maar in de huidige internet-gedreven wereld, Google AdWords is vaak de manier om te gaan over marketing digitaal.
Google verwerkt gemiddeld meer dan 40.000 zoekopdrachten per seconde, wat resulteert in maar liefst 3,5 miljard per dag en 1,2 biljoen per jaar.

En zoals je hier zien, steeg het aantal gestaag van 1999 tot 2012. Verwacht dat de trend voort te zetten, zolang het internet is hier.
Ik bedoel, denk hier eens over na. Stel dat u, als eigenaar van een bedrijf, hebben een extra $ 10.000 bij de hand nu dat u gebruiken voor alles. Wilt u liever:
- Besteed het geld aan start-up investeringen die u geen voordelen kunnen opleveren,
- Probeer een deal addertje onder het gras voor een goedkoop gebouw of condo eenheid, dan verkopen, niet wetende of het zal worden gekocht of niet, of
- Besteed het geld aan het leren over AdWords of het inhuren van een professional, en vervolgens het starten van een Google AdWords-campagne die zeker zal genereren rendement.
Als ik de eigenaar was, zou ik kiezen voor de derde optie. Het is een zekere kans om te verdubbelen, misschien zelfs verdrievoudigen mijn investering, dus de keuze is een no brainer.
Zoals hierboven benadrukt, zijn er miljarden zoekopdrachten gebeurt op Google dagelijks. Wat als je zelfs maar een klein deel van die miljarden zou kunnen vangen?
Stel je het aantal mensen die potentiële klanten, geïnteresseerd in wat je verkoopt en voorstellen, en zijn klaar om te kopen van u. Je zou kunnen denken dat het zo ingewikkeld moet zijn om dat te doen, en je zou beter af zijn om het niet te doen omdat de moeilijkheid de voordelen compenseert.
Nou, het blijkt, het is niet * dat * moeilijk; u hoeft alleen maar een reeks stappen te volgen. Deze Google AdWords Tutorial zal precies dat schetsen.
Ik zal u de stappen laten zien die zijn genomen om een effectieve Google AdWords-campagne te maken om bezoekers en verkopen te verhogen.
Over Google AdWords/Google Ads
SEO is in het arsenaal van elke content manager en is bijna altijd de eerste plaats om naar te kijken wanneer u begint met het kweken van een nieuwe site. Het is krachtig, schaalbaar en betaalt bijna altijd zijn dividend op de lange termijn.
Het is de strategie die ik zal aanbevelen negen van de tien keer, met uitzondering van een ding. Wanneer u onmiddellijke resultaten nodig hebt, dan is SEO niet het ding om te doen.
Content geoptimaliseerd met SEO is zeker effectief op de lange termijn. AdWords is het tegenovergestelde.
U de AdWords binnen een uur of twee instellen en als u dit goed doet, u verkopen genereren zodra de advertenties actief zijn. Google AdWords is ook net zo krachtig als een hulpmiddel voor het rijden op verkeer.
De statistieken van Google geven aan dat 89% van het verkeer dat door zoekadvertenties wordt aangedreven, niet wordt vervangen door organische zoekopdrachten en dat bedrijven voor elke $ 1 die aan Google AdWords wordt uitgegeven, $ 2 genereren op inkomsten.
Relevant: Hier meer informatie over de beste SEO-tools
Google AdWords vs. Google Ads

In de zomer van 2018 veranderde Google AdWords toen Google besloot het platform om te zetten in Google Ads. De nieuwe naam impliceert dat de tool meer bevat dan alleen tekstadvertentiecampagnes.
Het hele Google Ads-platform is bedoeld om een gebruiker te helpen hun aanbod niet alleen via tekst, maar ook via andere media te adverteren, zoals display-advertenties en zelfs youtube-video-integraties.



Veel mensen zijn bekend met 'Google AdWords', maar de naam is tegenwoordig effectief niet meer aanwezig. Vanaf nu gebruikt het artikel 'Google Ads'.
Wat is Google Ads?
Digitale marketeers weten dat een gerichte betaalde advertentiecampagne meer klikken en een groter aantal potentiële klanten genereert. Google Ads is een populair marketingschema geworden vanwege deze exacte reden.
Google Ads is een betaald advertentieplatform waarbij de adverteerder (dat wil zeggen u) per klikvertoning op een advertentie betaalt. Dit type marketingkanaal staat bekend als pay-per-click-advertenties, waarbij u betaalt voor resultaten in de vorm van klikken en niet alleen om gezien te worden zoals bij traditionele advertentiekanalen.
Geen klikken? U hoeft niet te betalen.
Het is zo simpel als dat, en deze prestatie-gebaseerde setup heeft gevangen de interesse van velen, aangezien meer dan een miljoen bedrijven gebruik maken van betaalde Google Ad campagnes.

Kijk naar deze nummers. Bedrijven besteden tot duizenden dollars per dag aan Google Ad-campagnes omdat het eenvoudig is en het werkt.
Met Google Ads kan een bedrijf het verkeer van zijn site stimuleren, meer telefooncontacten ontvangen en fysieke winkelbezoekers verhogen.
Hoe werkt Google Ads?
Google Ads is ergens waar u betalen om uw site bovenaan een SERP te plaatsen, op basis van zoekwoorden.
Je denken aan het Google Ads-systeem als een soort veiling met aanpassingen. Eerst kiest u zoektermen waarop u wilt dat de advertentie wordt weergegeven en stelt u een maximale biedprijs in van hoeveel u bereid bent te betalen wanneer iemand op de site klikt.
Het bedrag van het bod, in vergelijking met andere bieders in dezelfde periode, is een factor in hoe hoog de Google SERP uw advertentie wordt weergegeven.
Google heeft een vooroordeel aan bekende merken, en tenzij u dat bent, dan zal het vrij moeilijk zijn om de grote spelers in het rangschikken te overtreffen. In zekere zin u met Google Ads dat omzeilen.
In deze "pizzabezorger" SERP wist 'Grubhub' de koppositie over te nemen van het bekende merk Domino's. Zelfs 'Racca's Pizzeria,' die ik eerlijk gezegd niets over gehoord, was in staat om trail dicht achter Domino.
Zelfs kleinere spelers in de niche kunnen concurreren met grote merken met Google Ads, en alles wat het duurde minuten of uren van het opzetten, in tegenstelling tot maanden of zelfs jaren met SEO + inhoud.
In veel veilingen, hoewel, de hoogste bieder wint, en iedereen verliest en gaat naar het volgende object. In Google Ads is het bieden van advertenties echter discreet en is de hoogste bieder niet altijd de hoogst gerangschikte.
Google combineert het geld dat u biedt met de kwaliteit die u geeft. Ze doen dit om de beste algehele ervaring voor de gebruiker te creëren.
Uw kwaliteitsscore gegeven door Google is een mix van hoe goed de bestemmingspagina van uw site overeenkomt met de zoekterm en zoekwoorden en hoe goed u leveren op wat de gebruiker nodig heeft. Hoe relevanter de advertentie- en bestemmingspagina is voor de zoekcriteria, hoe hoger uw kwaliteitsscore.
In sommige gevallen, als uw kwaliteitsscore hoog genoeg is voor een specifieke zoekterm, kan Google u niet eens het volledige bod in rekening brengen en u minder per klik betalen.
Dus de vergelijking is: Solide bod + kwaliteit pagina en advertentie = high-ranking advertenties.
Om het samen te vatten, google toont uw advertentie aan de klanten die geïnteresseerd zijn in uw aanbod, zoals aangegeven door de zoekterm. Adverteerders bieden op zoektermen waaraan de advertentie moet worden gekoppeld en het bod dat wint, wordt boven aan de SERP geplaatst, of andere relevante platforms zoals Youtube-video's, afhankelijk van het geselecteerde advertentiecampagnetype.
Lees ook mijn review van WhatsMySERP dat is een gratis SEO rank tracker
Google Ads-voorwaarden om te weten
Met deze algemene voorwaarden met betrekking tot Google Ads u een advertentiecampagne starten en beheren. Sommige zijn specifiek voor Google Ads, terwijl sommige zijn gerelateerd aan PPC als geheel, maar je moet jezelf vertrouwd te maken met deze termen, omdat je vaak tegenkomen ze in uw advertentiecampagne.
AdRank (AdRank)
De advertentierangschikking is een door Google berekende waarde die wordt gebruikt om de plaatsing van uw advertentie te bepalen. Hoe hoger de waarde, hoe hoger uw advertentie wordt gerangschikt.
Google gebruikt veel verschillende factoren bij het beoordelen van uw advertentierangschikking, maar twee van de belangrijkste factoren omvatten uw maximumbod en de kwaliteitsscore op basis van hun bevindingen.
Bieden
Google Ads werkt op een biedsysteem waarbij een adverteerder een maximumbedrag instelt dat hij/zij bereid is te betalen per klik op uw advertentie. Er zijn drie biedopties: CPC, CPM of CPE.
- CPC, of kosten per klik, is het bedrag dat u betaalt voor elke klik op de advertentie.
- CPM, of kosten per mille, is het bedrag dat u betaalt wanneer uw advertentie wordt weergegeven aan duizend mensen.
- CPE, of kosten per betrokkenheid, is het bedrag dat u betaalt wanneer iemand actie onderneemt, meestal vooraf bepaald, via uw advertentie.
Campagnetype
Met een betaalde campagne op Google Ads u kiezen uit vijf typen.
- Een advertentie in het zoeknetwerk wordt boven aan de resultatenpagina van een zoekopdracht weergegeven.
- Een weergaveadvertentie is normaal gesproken op basis van afbeeldingen en wordt weergegeven op pagina's in het Google Display Netwerk.
- Een advertentie voor een shoppingcampagne is bedoeld om online en lokale voorraad te promoten. In tegenstelling tot een tekstadvertentie bevatten ze andere informatie, zoals de naam van het product, de foto, winkelnaam, recensies en meer.
- Een videocampagneadvertentie wordt weergegeven op YouTube en duurt tussen de zes en vijftien seconden.
- Met een campagneadvertentie voor apps kan Google de middelen van uw app gebruiken om advertenties te ontwerpen in verschillende netwerken en indelingen om uw app te promoten.
Klikfrequentie (CTR)
De CTR van uw site is het aantal klikken dat uw advertentieplaatsing krijgt in verhouding tot het aantal weergaven dat wordt gegenereerd. Een hoog CTR-cijfer geeft een kwaliteitsadvertentie aan die zich richt op kritieke zoekwoorden en overeenkomt met de zoekintentie van de gebruiker.
Conversieratio (CVR)
De CVR is een statistiek die het aantal formulierinzendingen voor het totale aantal bezoeken aan de bestemmingspagina van uw website weergeeft. Een hoog CVR-cijfer betekent dat de bestemmingspagina overeenkomt met de advertentie en de belofte ervan en dat de site overeenkomt met de intentie van de gebruiker.
Netwerk weergeven
Google-advertenties kunnen worden weergegeven op een webpagina die is opgenomen in het Google Display Netwerk (GDN). De GDN is een verzameling websites die spaties op hun pagina's toestaan voor Google-advertenties, zoals hierboven afgebeeld.
Ze kunnen tekst- of afbeeldingsgebaseerd zijn, worden weergegeven met relevante inhoud van de zoekwoorden die u hebt ingevoerd en worden meestal gebruikt voor shopping- en app-advertenties.
Extensies
Advertentie-extensies vullen uw advertentie zonder kosten aan met aanvullende informatie. Ze vallen onder een van de vijf categorieën: sitelink, call, aanbieding, locatie of app.
Zoekwoorden
Trefwoorden zijn de woorden of zinnen die overeenkomen met de intentie van de gebruiker en antwoorden wat ze zoeken. In Google Ads selecteert u zoekwoorden die afhankelijk zijn van de query's die de advertentie naast deze advertentie moet weergeven.
Ppc
PPC, of pay-per-click, is een concept digitale marketeers zijn goed bekend met. Het is niet specifiek voor Google Ads, en het is de meest voorkomende vorm van betaalde zoekmachine marketing.
✋ Stop worrying about SEO and have me do it for you

PS: Ready to work with the 0.01% of all SEOs worldwide? Click here.
In een PPC-schema betaalt een adverteerder per klik op een advertentie. U moet bekend zijn met het ins en outs van deze prestatiegerichte benadering bij het lanceren van een Google Ads-campagne.
Waarom gaan met Google?
Waarom adverteren op Google? Eenvoudige.
In het geval u niet weet, Google is de meest populaire site in de wereld, met een groter marktaandeel dan de helft van het marktaandeel in de zoekmachine-industrie. Dat alleen al garandeert reclame op dit platform; meer ogen zal uw advertentie te zien.
Ook is het Google Ads-platform al tientallen jaren actief. Deze lengte van de tijd geeft hen een soort van anciënniteit en expertise op het gebied van betaalde zoekmachine marketing.
Nog een reden? Nou, met de prevalentie van dit platform, zijn uw concurrenten waarschijnlijk gebruik maken van het ook.
Duizenden, misschien zelfs miljoenen bedrijven gebruiken Google Ads. Nu, zelfs als uw organische rankings voor een zoekterm zijn prima, bent u nog steeds geduwd van de lijst als gevolg van concurrenten die gebruik maken van betaalde advertenties.
En in de wereld van SEM, een paar plekken van daling kan betekenen duizenden dollars van de verloren inkomsten.
Google Ads en PPC moet een deel van uw betaalde strategie, en vaker wel dan niet, er is gewoon geen manier om heen.
Slag
Dus nu dat je op zijn minst een beetje kennis over Google Ads laten we aan de slag om de nitty-gritty bits van dit bericht. Ik zal nu betrekking hebben op een beetje meer diepgaande kijken naar hoe het opzetten en uitvoeren van een Google Ad campagne.
Maak een account aan
Om alles te starten, moet je een Google Ads-account maken. U zich hier registreren bij Google Ads.
Het instellen van uw account is vrij eenvoudig; volg de instructies op het scherm. U moet een e-mailadres, uw tijdzone, land en valuta opgeven.
Het belangrijkste van alles is echter de website waar uw advertenties gebruikers naartoe sturen. Er zijn wat meer uitbreidingen en opties die een beetje van gedachte kunnen vereisen.
Als u wilt en in aanmerking komt voor de service, u profiteren van de klantenservice van Google.
Houd er rekening mee dat u ook een website nodig hebt (een website met bestemmingspagina's heeft de voorkeur), zoekwoorden, advertentiekopieën en koppen. Het is beter als deze vooraf zijn voorbereid, zodat het instellen van uw advertentiecampagne soepel verloopt.
De volgende pagina van het accountinstallatieproces is een essentieel onderdeel. De pagina is onderverdeeld in vier secties:
- Bepaal het dagbudget.
- Kies een doelgroep.
- Stel het bod in.
- Schrijf de advertentie.
Beslissen hoeveel te besteden is vrij eenvoudig, maar ik beveel een prijs tussen $5 tot $10 per dag. Het bedrag is ver onder de industrie benchmark, maar het is genoeg om de wateren te testen en maak jezelf kennis met het systeem.
Nu kies je een doelgroep. Ik raad het kiezen van slechts een land, omdat het een gebruikelijke praktijk om campagnes te scheiden per natie.
U wilt zich ook alleen richten op zoekadvertenties. Vink vakken niet aan die geen betrekking hebben op zoekadvertenties.
Voeg vervolgens zoekwoorden toe die betrekking hebben op de industrie van het bedrijfsleven. Een aantal 15-20 zoekwoorden zijn voldoende en als u zoekwoorden wilt toevoegen, verwijderen of wijzigen, u dat later doen.
Voer gewoon in wat er in je geest voor nu, of laat degenen die Google aanbeveelt.
Vervolgens stelt u uw bod in. Als je een beginner bent, stel ik voor het verlaten van de instelling zoals het is, omdat je niet weet hoe je moet spelen met deze instelling nog niet.
Tot slot u nu uw advertentie voor de campagne schrijven. U wat dummytekst toevoegen; je ze later wijzigen wanneer je het weet en beslissen hoe je je advertentie gaat schrijven.
Zodra alles in orde is, klikt u op de knop Opslaan en doorgaan.
U wordt dan gevraagd om uw betalingsgegevens te verstrekken.
Zoekwoordonderzoek
Zoekwoorden met betrekking tot betaalde advertenties zijn in wezen de woorden of zinnen die mensen invoeren als zoekopdrachten in Google. Als alles succesvol is, wordt uw advertentie boven aan de resultatenpagina weergegeven als een voorgestelde oplossing.
De zoekwoordonderzoeksfase is van cruciaal belang voor elke Google Ads-campagne, zoveel dat Google er een speciale tool voor heeft, de Google Keywords Planner.
Probeer te komen met zo veel zoekwoorden met betrekking tot uw product mogelijk. Ga daarna naar de trefwoordplanner en voeg uw zoekwoorden toe.
Laat alles zoals het is, klik dan op de knop Ideeën opdoen. Er worden twee tabbladen weergegeven, het tabblad Ideeën voor advertentiegroepen en het tabblad 'Zoekwoordideeën'.
Nu wilt u klikken op 'Trefwoordideeën', vervolgens 'Alles toevoegen' en vervolgens 'Downloaden'.
Als u op downloaden klikt, wordt de lijst in CSV-vorm gedownload of u de editor gebruiken in het Google Ads-hulpprogramma.
Zodra u het CSV-bestand in Excel opent, ziet u kolommen met maandelijks zoekvolume en voorgestelde biedbedragen. De kolom zoekvolume vertegenwoordigt de vraag naar een zoekwoord en in de voorgestelde biedkolom wordt weergegeven hoeveel andere bedrijven per klik betalen.
Net als bij alle dingen, wil je matiging.
Kies zoekwoorden met niet te lage of te hoge vraag en CPC, en idealiter zou je willen ten minste 15 tot 50 zoekwoorden, als een te klein aantal kan de marketing inspanning te smal, net als te veel zoekwoorden kan maken het te ingewikkeld.
Uw budget definiëren
Nu uw account is ingesteld en de zoekwoorden zijn beschreven, is het nu tijd om te weten hoeveel u per zoekwoord moet uitgeven. De statistiek "maximale CPC" zal u dit vertellen.
U moet twee dingen weten om uw maximale CPC te krijgen: de conversieratio en de brutowinst die u wilt.
Omwille van een voorbeeldformule, laten we aannemen dat we streven naar een nettowinst van $ 50, een conversiepercentage van 1% en een commissie van 30% die u voor Google betaalt. Vermenigvuldig al deze cijfers om een ballpark figuur te krijgen voor uw maximale CPC bedrag.
Maximale CPC = $50 x 1% x 30% = $0,15
Dit betekent dat u tot $ 0,15 per klik uitgeven aan Google Ads. Nu u de CPC opschalen om uw dagbudget te kennen.